bo johnsons blog

Jag heter Bo Johnson och kommer från Luleå. Jag är socionom och jobbar på socialtjänsten Spånga Tensta. Jag bor i en villa Bålsta och har två vuxna döttrar som bor vi eget boende. Jag har varit med i Håbomoderaterna sedan 1996. Jag har haft plats i Kommunfullmäktige sedan 1998.

Tuesday, October 17, 2006

Arbetslösa är förlorare

Såg i City utgiven av Dagens nyheter idag 17 oktober 2006 med anledning av att Alliansens finansminister hade presenterat budgeten att arbetslösa är förlorare. Framförallt så är det inte förvånande att ordförande i LO Vanja L Wedin uttrycker sig som att det inte finns några lediga jobb att söka, då det var längesedan facket intresserade sig för de arbetslösa, de intresserar sig för de som arbetar samt så det får behålla arbetena. Det är inte konstigt att arbetslösa ses som förlorare i senaste budgeten, när Alliansens budskap är att medborgare skall leva på sin egen lön inte bidrag eller arbetslöshetsersättning. Kraften i arbetslöshetsbekämpning skall anser jag inte läggas på att hitta vägar att få andra ersättningar än egen lön från eget arbete, dock ej underbetalda låglönearbeten, som vissa fackföreningar propagerar för genom propaganda betalda av sina medlemmars inbetalda medlemsavgifter. Ett eget arbete med egen lön enligt kollektivavtal är det aktuella inget annat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home