bo johnsons blog

Jag heter Bo Johnson och kommer från Luleå. Jag är socionom och jobbar på socialtjänsten Spånga Tensta. Jag bor i en villa Bålsta och har två vuxna döttrar som bor vi eget boende. Jag har varit med i Håbomoderaterna sedan 1996. Jag har haft plats i Kommunfullmäktige sedan 1998.

Sunday, October 08, 2006

Politik är det (o)möjligas konst

Socialdemokraterna i SL:s styrelse beslutade att alla resande i Stockholm skulle betala en enhetstaxa . De gjorde ingen konsekvensanalys hur det bland annat skulle vara för de chaufförer som i och med denna förändring skulle få en större kontantkassa att hantera och därmed utsättas för en större risk att utsättas för rån. Skälet att införa enhetstaxan förutom populism har jag ingen aning om, men nog kan man kräva tycker jag av erfarna politiker att man har mer insikt enligt ovanståënde förutom att reformen med enhetstaxa blev mycket kostsam och ger ett underskott i budgeten med ett minus på cirka 10 miljoner per månad.
Det är inte förvånande att busschaufförerna vägrar hantera en kontantkassa, då detta innebär en stor rånrisk. Svårare är det att förstå varför SL:styrelsen inte avslutar försöket med enhetstaxan.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Angående enhetstaxan i Stockholm så har jag en liten konspirationsteori ;) Vad tror du om den? http://daneriksson.motpol.nu/?p=52

12:13 PM  

Post a Comment

<< Home