bo johnsons blog

Jag heter Bo Johnson och kommer från Luleå. Jag är socionom och jobbar på socialtjänsten Spånga Tensta. Jag bor i en villa Bålsta och har två vuxna döttrar som bor vi eget boende. Jag har varit med i Håbomoderaterna sedan 1996. Jag har haft plats i Kommunfullmäktige sedan 1998.

Monday, September 25, 2006

Valseger

Äntligen efter 12 år får vi en regering som kan leda landet mot en högre tillväxt och mera arbetstillfällen. En regering som har klart för sig att det är genom att företagen får mer order, så de kan producera mera. I och med att de får mer att producera, så ger det mer inkomster till företagen och även till staten. Att öka volymen på den offentliga sektorn dramatiskt ger ingen tillväxt i ekonomin.
Ett stort hurra för det vinnande laget. Jag blev nästan hysteriskt glad när det framgick att Alliansen vunnit stort.
Även på hemorten, i Bålsta, gjorde vi moderater ett bra val, vi ökade med två mandat, de två mandat, som vi förlorade i valet 2002. Det är också glädjande att se att valdeltagandet, i kommu nen har ökat något i detta val.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home