bo johnsons blog

Jag heter Bo Johnson och kommer från Luleå. Jag är socionom och jobbar på socialtjänsten Spånga Tensta. Jag bor i en villa Bålsta och har två vuxna döttrar som bor vi eget boende. Jag har varit med i Håbomoderaterna sedan 1996. Jag har haft plats i Kommunfullmäktige sedan 1998.

Sunday, October 01, 2006

Upprörande vanvård i Uppsala

Snålheten bedrar visheten. Jag såg på TV om mannen¨som blev så illa behandlad, rättare sagt - inte behandlad. Det är så upprörande att man knappt kan prata om det.
Den avgående majoriteten i Uppsala har deet fulla ansvaret för att detta hände, det är lite billigt om de lägger skulden på Attendo Care.
Uppsalas avgående majoritet accepterade Attendo Cares anbud, till ett pris som låg långt under kommunens anbud. Hela ansvaret ligger på kommunledningen, då det förfrågningsunderlag, som låg till grund för anbudet ej kan ha varit genomarbetat - " som man ropar får man svar ".
För övrigt har även Attendo Care ett ansvar för det inträffade.
Som sagt var, denna händelse är mycket upprörande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home