bo johnsons blog

Jag heter Bo Johnson och kommer från Luleå. Jag är socionom och jobbar på socialtjänsten Spånga Tensta. Jag bor i en villa Bålsta och har två vuxna döttrar som bor vi eget boende. Jag har varit med i Håbomoderaterna sedan 1996. Jag har haft plats i Kommunfullmäktige sedan 1998.

Wednesday, October 04, 2006

Har man sådana vänner så behöver man inga fiender.

Vilken dålig följetong detta har varit. Oklart vem som är författare.
I valrörelsen sista skälvande timmar så " upptäckte " Socialdemokraterna att någon hade fått möjlighet att titta in i deras hemligaste gömmor. Kan noteras att detta inte hade skett i september 2006 utan i mars samma år. Ett antal dagar efter valdagen " upptäcker " Socialdemokraterna att det är deras egen SSU-are som har lämnat ut information som gjort att Folkpartiet fått möjlighet att titta in på (S) hemsida. När denna sanning går upp för Socialdemokraterna, så utropar de hastigt att " det var bara ett pojkstreck " (eller något liknande). Att Socialdemokraterna med sitt agerande, inledningsvis i denna " saga" , har orsakat stor skada hos Folkpartiet, det nämner de inget om. De påtalar bara att Folkpartiet kan ha haft väldigt stor nytta av att titta in i Socialdemokraternas gömställe. Socialdemokraterna kan väl, tycker jag, vända sig till Folkpartiet och be om ursäkt för sin starka reaktion på vad som visade sig i stort ligga på sandlådenivå och inte vara något som är barnförbjudet.
Det var som sagt det var en en riktigt dåligt följetong.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home