bo johnsons blog

Jag heter Bo Johnson och kommer från Luleå. Jag är socionom och jobbar på socialtjänsten Spånga Tensta. Jag bor i en villa Bålsta och har två vuxna döttrar som bor vi eget boende. Jag har varit med i Håbomoderaterna sedan 1996. Jag har haft plats i Kommunfullmäktige sedan 1998.

Saturday, October 07, 2006

Mediernas bevakning av den nya regeringen

Det är intressant att studera hur media bevakar den nya regeringen.
Media skapar en konfliktunge, där det inte ens finns något frö. Att Fredrik Reinfeldt och Carl Bildt blev ovänner redan efter några minuter i den nya regeringen är det nog ingen som tror på annat än de som försöker skapa konflikt och sälja lösnummer. En annan intressant sak är hur media direkt frågar finansminister Anders Borg om han skall klippa sig och media filosoferar kring om han skall klara sin roll då han inte har någon politisk erfarenhet. Borg är nationalekonom och det kan inte vara helt fel om han skall sköta arbetet på finansdepartementet. Vad jag minns så har det vid flera tillfällen hänt att Göran Persson tagit med någon i regeringen som inte har varit politiskt erfaren, men då tjatades det inte så mycket om detta.

3 Comments:

Blogger NisseM said...

Frågan är vilka medier man ska ta på allvar? De du refererar till är för det mesta kvällstidningarna. Läser man de mer seriösa morgontidningarna så hittar man inte samma vinkling där. På det mer vänsterinriktade SVT spelar man mer på konflikter och sådant som kvällstidningarna håller på med.

12:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

det handlar allt för mycket om att hitta syndabockar, hitta någon att kasta skit på.
tänk om all denna möda och energi de lägger ner, kunde användas till sådant som är mer akut.
det finns ju betydligt mer viktigare saker, som verkligen behövs ta tag i.
som tex. våld...folk mördas, lik hittas, misshandel, våldtäkter...våldet stegrar ju lavinartat.

2:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

det var jag som skrev ovan där...glömde skriva namn ;o)

2:23 PM  

Post a Comment

<< Home